eTwinning Nedir?
http://etwinning.meb.gov.tr/home/ eTwinning Türkiye web sayfası
https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm eTwinning Portalı
eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.
İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler) yönelik bir platform sunmaktadır.
eTwinning faaliyeti temelde Avrupa’nın farklı ülkelerinden öğretmenlerin, farklı okullardan öğretmenlerle deneyimlerini paylaşıp, fikir alış verişinde bulunabileceği çevrim içi bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Öğretmenler, farklı ülkelerden iletişim kurdukları öğretmenlerle kendi eğitim süreçlerine uygun şekilde projeler yapabilirler. Projelerde teknolojinin eğitime adaptasyonu ve eğitim süreçlerinde uygun şekilde kullanımı istenilen bir durumdur. Özellikle ülkemizde Fatih projesi ile birlikte öğretmenlere ve okullara sağlanan teknoloji alt yapı desteğinin, eğitim pratiğinde etkili biçimde kullanılması beklenmektedir. eTwinning projeleri bu bağlamda öğretmenlerimize yardımcı olacaktı. Eğer madde madde özetleyecek olursak ÖĞRETMENLER adına aşağıdaki faydalar eTwinning’den sağlanabilir;
Farklı okullarda veya Avrupa ülkelerinde gerçekleşen eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olma,
Yabancı dil pratiğini geliştirme,
Bilişim teknolojilerini derslerinde etkin biçimde kullanabilme,
Derslerini öğrencilerin daha fazla motive olmasını sağlayarak, daha eğlenceli hale getirebilme,
Mesleki açıdan kendini geliştirebilme.
Bunun yanı sıra eTwinning ÖĞRENCİLER içinde yeni öğrenme fırsatları sunmaktadır. eTwinning projesi yapan bir çok öğretmenin görüşlerinden yola çıkarak, eTwinning’in öğrencilere sağladığı faydalar şu şekilde özetlenebilir;
Derse daha fazla motive olma,
Başka okullardan veya ülkelerden akranları ile iletişim kurarak, farklı kültürleri tanıma,
Yabancı dilde iletişim kurabilme,
Web teknolojilerinin eğitim amacıyla da kullanabileceğini fark etme,
Projede yer aldığı için derslere daha etkin katılma.
ÖZEL YÜKSELİŞ KOLEJLERİ PROJELERİ
2019/2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
2A /2B ESEN SANDIRAZ İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
ADVENTURES AROUND EUROPE AVRUPA KALİTE ETİKETİ ÖDÜLÜ
8A/ 8B NİLGÜN MULAYİM FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
FRIENDSHIP SEEDS AVRUPA KALİTE ÖDÜLÜ
5A/5B EYÜP YILMAZ / YAĞMUR YILMAZ BİLGİSAYAR ÖĞRETMENİ
KODLAYARAK ÖĞRENELİM ULUSLARARASI PROJE
10A/10B SABRİ GÜLMEZ EDEBİYAT ÖĞRETMENİ
KALEM KALEM ÇANAKKALEM ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ
2019/2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
ÖZEL YÜKSELİŞ İLKOKULU:
3 A AYLA ATLAS SINIF ÖĞRETMENİ / 3 B SECDA ALDATMAZ SINIF ÖĞRETMENİ
ULUSAL TRAFİK DEDEKTİFLERİ PROJESİ
4 A HATİCE DOĞAN SINIF ÖĞRETMENİ / 4 B SERPİL ABAY SINIF ÖĞRETMENİ
ULUSAL ÇOK YAŞAYIN ÇOCUKLAR PROJESİ
ÖZEL YÜKSELİŞ ORTAOKULU:
5A / 5B DERYA ŞENÖZ İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ‘’HEALTHY AND HAPPY‘’ ULUSLARARASI PROJE
5A / 5B ZEYNEP KATIRCIOĞLU MATEMATİK ÖĞRETMENİ ‘’HAPPY PI DAY’’ ULUSLARARASI PROJE
5A / 5B BURCU ESİN MEMİŞ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ULUSAL ‘’SİZE BİR ÖĞÜDÜM VAR’’ PROJESİ
7A / 7B KAMİL SARPYAR İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ‘’LEARNING TENSES THROUGH SCRATCH’’ ULUSLARARASI PROJE